وبسایت شخصی بابک بدریان

San Siro

استادیوم سن سیرو، محبوب من

برای خودم هم خیلی عجیبه که از بچگیم استادیوم سن سیرو را به خوبی می شناختم. خیلی جای تعجب داره که یه کسی، ظاهر یه استادیوم رو بشناسه.

استادیوم سن سیرو (San Siro) یا جوزف میاتزا، استادیوم اول شهر میلان ایتالیا هست. که یعنی استادیوم خانگی دو تیم اینترمیلان و آث میلان بوده و هست. که منم طرفدار اینترمیلان بودم.

دلیل اینکه این استادیوم رو از بچگی به خوبی می شناختم فقط یک چیز بود: بازی FIFA 99.

خب زمان بچگی یکی از فوتبال هایی که بازی می کردم فیفا 99 بود. با اینکه اون سالها حتی فیفا 2004 هم اومده بود ولی هنوز خیلی فیفا99 بازی می کردم چون برام حس نوستالژی داشت و بازیکن های قدیمی محبوبم در این فیفا بودند و در فیفاهای بعدی دیگه نبودند (بازنشست شده بودند).

بازی فیفا 99، یه خوبی ای که خیلی داشت، قبل از هر بازی، امکان انتخاب استادیوم و شهر بازی رو داشت که همچنین عکس اون استادیوم رو هم نشون میداد. خب من وقتی بازی می کردم اکثر مواقع شهر میلان و استادیوم سن سیرو رو انتخاب می کردم که در نتیجه عکس استادیوم هم می دیدم و کاملا باهاش خو گرفتم.

 

بازی فیفا 99
تصویر استادیوم سن سیرو در بازی FIFA99 کامپیوتر

 

چیزی که خیلی راجب ساختمان و ظاهر این استادیوم متمایز و جالب هستش، ستون های بیرونی این استادیوم هست که به شکل حلقه ای (فنری) ساخته شدند که نمای استادیوم رو خیلی منحصر به فرد می کنه.

اون زمان که فیفا99 بازی می کردم فکر نمی کردم که عکسی که نشون میده، تصویر واقعی این استادیوم باشه و تازگی این رو فهمیدم و برام خیلی جالب بود.

به هر حال تصویر استادیوم سن سیرو هم برای من خیلی خاطره انگیز و نوستالژیک هست. چه زمانهایی که با کامپیوتر فیفا بازی می کردم یا چه زمانهایی در که نووجوانی، تا بعد از نیمه شب از تلویزیون فوتبال های سری A را تماشا می کردم و با شوق ذوق طرفدار اینتر در استادیوم سن سیرو بودم.

 

San Siro
تصویر واقعی از استادیوم سن سیرو

 


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *