وبسایت شخصی بابک بدریان

پاساژ خرید

لطفا قبل از خرید: بگرد بگرد بگرد

روزهای آخر قبل از مسافرتم بود که قصد کردیم یکی دو دست کت و شلوار بخریم. خب بودجه مون محدود بود و  برامون مهم بود از جای مناسب بگیریم بنابراین با مامان شروع کردیم از آشناها آمار گرفتیم.

فامیل عزیزمون م.ع. که معمولا از همه بازاری سر رشته داره رو ازش پرسیدیم. گفت یه جای خوبی هست اون طرف شهرک صنعتی جی اصفهان، اگر خودتون حضوری برید با 10% تخفیف می تونید یه کت و شلوار خوب بگیرید به قیمت 1 میلیون تومن!!!

از یک آشنای دیگر هم پرسیدیم همین قیمتها رو گفت.

خب ما حسابی ناامید شدیم و فهمیدیم وضع قیمتها خیلی خرابه.

رفتیم بازار 24 اسفند، به اولین! مغازه ای که رسیدیم دیدیم زده حراج. داخل رفتیم دیدیم چه کت و شلوارهای شیکی با چه قیمتهای مناسبی!!! خریدیم 400 تومن یا کت تک حدود 200 تومن. پیش خودمون حوشحال گفتیم که چقدر شانسی اوردیم که اولین مغازه که به تورمون خورد انقدرررر قیمتهاش مناسب بود.

اما چشم تون روز بد نبینه، بعد از خریدمون توی همون پاساژ هر چی می گشتیم و موردهای بهتر و مناسب تری می دیدیم! مثلا کتهای تک خیلی شیکی با حدود 100-150 تومن بودن و فهمیدیم همچین شانسی هم نیوردیم. بقیه مغازه ها هم در همین حدن و حتی بهتر.

 

خب آشناهامون بهمون اطلاعات غلط داده بودن و خودمون هم اشتباه کردیم که فورا قبولش کردیم و بدون جستجو خرید کردیم.

البته خرید ما به طور کلی خیلی خوب بود، ولی بهترش هم می شد انجام بدیم.

خواااهش می کنم چه از خودم چه از بقیه که لطفا قبل از خریدتون، فقط یکمی جستجو کنید و مقداری قیمت بگیرید. توی همه بازارها همیشه قیمت پرونی خیلی هست. خیلی فروشگاهها سود و فروش شون صرفا ناشی از ناآگاهی و نادونی مشتری هاست. اگر همه مشتری ها فقط مقداری بگردن، اون فروشگاهها تار عنکبوت می بندن و فروشگاههای منصف اوج می گیرن.

لازم نیست خییییلی بگردیم و کل بازار رو بگردیم، همین که مقداری بگردیم که کلیت قیمتها و بازار دستمون بیاد کافیه.

پس بابک جان، یا هر دوست عزیز دیگری که این متنو می خونی، لطفا هر چیزی در آینده می خوای بخری چشم و گوش بسته به حرف دیگران گوش نکن. این خوبه که از تجربه دیگران استفاده کنی و مثلا اگر از جایی چیز خوبی خریدن تو هم بری. ولی چشم و گوش بسته اصلا تصمیم نگیر و خودت حتما یه دوری توی بازار بزن.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *