وبسایت شخصی بابک بدریان

همیشه از ریش متنفر بودم

از وقتی یادم میاد، از بچگیم از ریش متنفر بودم و به کسانی که ریش می گذاشتند حس خوبی نداشتم.

لازمه بگم از ریش بلند و کامل بدم میاد و منظورم ریش های مدل دار مثل پروفسوری یا ته ریش نیست. منظورم کسانی نیست که به ریش شون می رسند و به قولی آنکادر می کنند.

ریش های رها شده بلند مثل بسیجی های خودمون یا …

 

پیشینه

از شخصیتهای تاریخی مورد علاقه من همیشه اسکندر مقدونی بوده. با اینکه به ایران حمله کرد و در بین ایرانی ها شخصیت بسیار منفوری هست ولی من عاشقش هستم چون میگن اولین شخصی بوده که ریشش رو اصلاح کرده!

در فیلم Alexander ، من عاشق و طرفدار اسکندر (کالین فارل) بودم و در عوض از داریوش سوم متنفر بودم اون هم به خاطر ریش بلند و مسخره اش!

یا همیشه در فیلمهای تاریخی عاشق سربازان کت قرمز انگلیسی، یا سربازان آلمانی جنگ جهانی دوم یا سربازان روم باستان بودم چون همیشه اصلاح کرده و مرتب و شیک بودند. در عوض از سربازان و مردم شرقی خوشم نمیومد چون ریش داشتند.

 

علت

از ریش بدم میاد به این دلایل:

1- ریش رو کثیف می دونم. به خصوص ریش بلند خیلی کثیف و چندش آور هست. مرد باید سه تیغ کرده و مرتب باشه.

2- انسانها و جوامع داغون ریش می گذارند و جوامع متمدن می زنند.

ریش به نوعی نماد شرق و غرب هم هست. شرقی ها (اعراب، ایرانی های باستان، هندی ها، پاکستانی ها و …) از قدیم ریش می گذاشتند اما اروپایی ها و آمریکای شمالی می زدند.

3- حتی به نظرم ریش بیانگر روحیه و انرژی افراد هم هست. همیشه دقت کردم حتی در ایران خودمان، افراد با ریش افرادی تنبل و بی انرژی و بی حال هستند. در عوض افرادی که سه تیغ می کنند همیشه پرانرژی و فعال و بشاش هستند.

 

نظر من

این روزها به شدت افراد شلخته با ریش رو که می بینم آزرده و متنفر میشم.

این مسئله ریش و مرتب بودن صورت همیشه از نوجوانی برام حائز اهمیت و بولد بود. خودم همیشه تاکید و اصرار زیادی روی اصلاح صورتم داشتم درحالیکه اکثر دوستان و هم کلاسی هایم نه.

حتی خیلی افراد ریش شون رو مرتب یا کوتاه هم نمی کنن، ولش می کنن به امون خدا که بسیار زشت کریه و کثیف و نامرتب و شلخته میشه.

نکته دیگه، باز افرادی پوست سفید دارند مثل کشورهای غربی اونها گاهی ریش بهشون میاد و مرتبش می کنن. ولی افراد شرقی با پوست نسبتا تیره و سبزه اصلا قابل تحمل نیست و قوز بالا قوز میشه.

هیچ وقت هم توی زندگیم ریش نذاشتم حتی برای یک بار. البته ریش پروفسوری داشتم ولی ریش به معنای واقعی نه.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *