وبسایت شخصی بابک بدریان

معرفی موسیقی رومانی

حدود سال 89 بود که برای اولین بار با Inna خواننده دختر رومانیایی آشنا شدم. چندین ترکش رو گوش دادم و همه عالی بودن. Inna یه سبک جدید اورده بود، یه موسیقی بسیار پرانرژی اما دلنشین و دوست داشتنی. اصلا این دختر آهنگ معمولی نداشت، همه عالی. خب این Inna رو از همون موقع می دونستم رومانیایی هست و گمان می کردم یک استعدادی هست که از رومانی شانسی در آمده.

 

گذشت تا رسیدیم به روزی های پایانی اسفند 94 که خونه یکی از اقوام موزیک ویدیوی Ecoute رو از Alexandra Stan دیدم. بلافاصله اومدم خونه و ویدیوی کاملش رو دانلود کردم. تمام روزهای اون عید رو با این موزیک گذروندم.

این موزیک ویدیو جایگاه خاصی در زندگی و قلب من داره، همه چیزش شمالی هست. به جز موسیقی عالی، کوه پر از برف و گرگ داره! شبانه روز این رو گوش می کردم. خواننده مردش (Havana) عالی بود و حتی اون قدر موهاشو دوست داشتم برای اون سال عید، عکس از این خواننده نشون آرایشگرم دادم که موهامو این مدلی بزن.

خلاصه سرچ کردم دیدم این Alexandra Stan یک رومانیایی هست. خواستم همون موقع یه پست بزنم که “نهایت شرق می تواند رومانی باشد”، یعنی شرقی ترین جایی که می توانم دوست داشته باشم رومانی است.

بعد از چندین سال، این روزها تصادفی چند ویدیوی دیگر از Alexandra Stan دیدم و متوجه شدم چقدر این بشر بقیه آهنگ هاش هم عالی و جذاب هستن. خلاصه فن Alexandra Stan هم شدم.

 

در همین روزها تصادفی متوجه شدم Edward Maya هم که سالها قبل آهنگ I Fight For You اش رو خیییلی گوش می کردم هم رومانیایی است. حتی از این هم چند ترک عالی دیگر شنیدم.

 

در مجموع، متوجه شدم که موسیقی رومانیایی به شدت با سلیقه من موافق هست. اکثرا موزیک هایی الکترونیکی و خلاقانه هستند که ریتم شاد، سنتی و یه عشوه هم داخلشون دارن.

یا بهتر بگم مثل جغرافیای کشورشون، ترکیبی از غربی و شرقی هستن. مزیتهای هر دو رو دارن. چقدر خاص هستن!

زنده باد موسیقی رومانی!!!

 

 


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *