وبسایت شخصی بابک بدریان

نقد فیلم: Don Jon

دیشب به توصیه دوستم نشستم و فیلم Don Jon رو تماشا کردم اما بعدش خوابم برد و نتونستم نقدشو بنویسم.

بعد از مدتها من یه فیلم مطابق سلیقه ام و فیلمی که واقعا و بسیار باهاش خندیدم رو تماشا کردم!

نیمه اول فیلم خیلی به شدت کمدی قوی بود و باهاش حال می کنید و نیمه دوم فیلم آموزنده و اجتماعی و آسیب شناسی هست.

بازیگران فیلم : Joseph Gordon Levit و Scarlet Johanson و Julian Moore

نکته بسیار جالب توجه اینه که نویسنده و کارگردانی فیلم هم به عهده بازیگر نقش اول فیلم یعنی Joseph Gordon Levit بوده. که پسره متولد 1982 هستش یعنی حدود 32 ساله که واقعا اعجوبه ای هست وقتی با این سن در فیلمی این طور عالی و قوی هم بازی می کنه و هم کارگردانی و هم نویسدگی.

فیلم می پردازه به اعتیاد جوانها به اعتیاد به تماشای فیلمهای پو.رن و اعتیاد خودارضایی. داستان از این قرار است که جان (نقش اول فیلم) پسر خیلی جذابی هست که توی دختر تور کردن بسیار تبحر داره و کلا کارش همینه. اما با اینکه کلی دختر توی دست و بالش داره بازم دنبال دیدن فیلم پو.رن هست و بسیار زیاد خود ارضایی می کنه . با دردسر و تلاش زیاد موفق میشه که با یه دختری که واقعا ازش خوشش اومده (Scarlet Johanson) دوست بشه . به معنای واقعی برای اولین بار عاشق دختری میشه یعنی همون اسکارلت جوهانسون. اما سر همین قضیه اعتیادش به فیلم های پو.رن از دستش میده و بعد از اون با زنی بیوه (جولیان مور) آشنا میشه و در اونجا به عواقب کارش و شیوه درست ارضای جنسی رو یاد می گیره.

 

این فیلم اولا بسیار آموزنده و عبرت آموز هست برای به خصوص جوانهای کشورمون. و ثانیا بسیار فیلم خوش ساختی هست که واقعا باهاش می خندید و ناراحت میشید و با فیلم ارتباط بر قرار می کنید.

تمام و 100% بازیگرها عالی و فوق العاده هستند. همه نقش خودشون رو بدون نقص ایفا می کنند. مدت زمان فیلم هم کاملا مناسبه و یک ساعت و 30 دقیقه ست . نه مثل اکثر فیلمهای امروزی بالای 2 ساعت باشه!

با این بازیگره Joseph Gordon Levit من در فیلم 50/50 باهاش آشنا شدم که راجب پسری هست که سرطان می گیره و با کمک دوست و خانوادش باهاش مبارزه می کنه و خوب میشه. در اون فیلم هم عالی بازی کرد و هم فیلمش عالی بود. اصلا انگار پسره علاوه بر بازی قوی ای که داره انتخابهای خیلی خوبی هم می کنه

در این فیلم همه چیز عالی بود و من بهش امتیاز 8 یا 9 رو دادم.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *