وبسایت شخصی بابک بدریان

برنامه word

چگونه در MS word، قابلیت تایپ خودکار کلمات (Autocompletion) اضافه کنیم

قابلیت تایپ خودکار کلمات یا همان Autocompletion در حین تایپ کردن یک قابلیت بسیار ارزشمند برای کسانی هست که با Microsoft Word زیاد کار انجام میدن. این قابلیت در گوشی های موبایل به صورت پیش فرض فعال هست؛ به این صورت که مثلا شما 3 حرف اول یک کلمه 12 حرفی را تایپ می کنید و سپس خود برنامه گوشی تان کل آن 12 حرف را به شما نشان می دهد. اما در برنامه Word به صورت پیش فرض فعال نیست باید از تنظیماتی فعالش کنید.

نکته: این قابلیت برای مقاله ها و متن هایی مفید است که چند کلمه پرتکرار و کاربردی در اون متن وجود دارد که مدام تکرار می شوند و شما از اینکه مرتب تایپ شان کنید خسته می شوید.

اما پس از آنکه شما تنظیمات این قابلیت رو فعال کنید به این صورت عمل می کنه:

مثال: مثلا در مقاله ای که خودم الان دارم تایپش می کنم کلمه Khorram Shahr (خرمشهر) بارها و بارها تکرار میشه که کلمه طولانی و مشکلی هم هست. من در تنظیمات Word طوری تغییرات ایجاد می کنم که هر موقع در متن Kho را تایپ کردم خود برنامه Word به طور خودکار اون رو تبدیل کنه به Khorram Shahr. می بینید که فوق العاده ست من فقط 3 کاراکتر تایپ می کنم اما 13 کاراکتر نوشته میشه !

به این قابلیت Add text automatically as you type گفته می شود.

اما آموزش این قابلیت به صورت زیر هست:

1- روی تَب File کلیک کنید.

2- روی گزینه Options کلیک کنید.

3- روی گزینه Proofing کلیک کنید.

4- روی AutoCorrect Options کلیک کنید، و سپس روی تَب AutoCorrect کلیک کنید.

5- گزینه Replace as you type را انتخاب کنید.

6- زیر گزینه Replace ، کاراکترهایی را که می خواهید برای متن اتوماتیک تان استفاده شوند را تایپ کنید (در مثال خودم یعنی میشه Kho).

7- زیر گزینه with هم کل کلمه ای را که می خواهید ظاهر شود را به طور کامل بنویسید (در مثال خودم یعنی Korram Shahr). و سپس دکمه Add را بزنید.

 

پیروز باشید

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *