وبسایت شخصی بابک بدریان

آموزش اتصال به اینترنت تلفن گوشی

آموزش متصل کردن لپ تاپ به اینترنت گوشی

توی این پست آموزش میدیم که چطور از طریق گوشی هوشمند خودمون، لپ تاپ مون رو به اینترنت گوشی وصل کنیم. به عبارتی زمانی که در بیرون از خانه هستیم که دسترسی به اینترنت نداریم و فقط اینترنت 3G یا 4G گوشی مون موجوده، چطور لپ تاپ مون هم به اینترنت متصل کنیم.

خیلی وقت بود دنبال این راهکار بودم چون برای کارم که باید با لپ تاپم و اینترنت در کتابخانه کار کنم که اونجا هم اینترنت نداره. بنابراین اینترنت Mobile Data گوشیم رو وصل می کنم و سپس لپ تاپم رو به گوشی وصل می کنم.

نکته: اتصال لپ تاپ به اینترنت گوشی به روش ممکن هست: از طریق وایرلس و از طریق کابل USB. که صد در صد از طریق وایرلس خیلی آسان تر است و من در اینجا همین را آموزش می دهم.

اما در کل به این روش که از طریق وایرلس (چه لپ تاپ چه گوشی دیگر) به اینترنت یه گوشی وصل شویم، Hot Spot می گویند. وقتی ما یک گوشی متصل به اینترنت داریم، می تونیم از وسایل دیگر دارای wireless رو (اعم از گوشی دیگر و لپ تاپ و تبلت) به اون گوشی اینترنت دار متصل کنیم و از اینترنتش استفاده کنیم.

این آموزش رو برای گوشی های سامسونگ می نویسم (گوشی خودم J7 هست) که البته فرق چندانی با گوشی های اندروید دیگر نداره. ضمن اینکه در انتهای پست منبع آموزش رو قرار دادم که برای همه گوشی ها آموزش داده (اعم از اندروید و Iphone).

مراحل آموزش برای گوشی های سامسونگ:

1- به Settings گوشی خود بروید.

2- گزینه Mobile hotspot and tethering را انتخاب کنید. (ممکن است این گزینه در قسمت Connections باشد).

3- گزینه Mobile hotspot را انتخاب کنید. و سپس در گزینه More، گزینه Configure Mobile Hotspot را انتخاب کنید.

4- مشخصات hotspot اندروید خودتون رو به صورت سلیقه خودتان وارد کنید:

Network Name: نام hotspot گوشی تان را هر چه می خواهید وارد کنید. این نامی است که زمانی که با لپ تاپ سرچ کنید، این نام را می یابید.

Security: از منو این را روی گزینه WPA2 قرار دهید.

Password: پسوردی برای hotspot خودتان به انتخاب خودتان قرار دهید.

سپس دکمه save را بزنید.

5- سپس سوئیچ Off را بزنید که روی گزینه On قرار بگیرد. (hotspot تان روشن شود)

6- به لپ تاپ خود بروید و روی گزینه یافتن wireless هایش کلیک کنید و از بین سیگنال های موجود نام hotspot گوشی تان را که در مرحله 4 وارد کردید را انتخاب کنید.

7- پسوردی را که خودتان ساختید را وارد کنید.

تبریک میگم شما لپ تاپ خودتان را به اینترنت گوشی تان متصل کردید !

 

نکته: آموزش دقیق برای گوشی های دیگر Android و Iphone در لینک زیر به زبان انگلیسی ساده ذکر شده است، هم به روش wireless و هم به روش کابل USB:

منبع آموزش

 


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *