وبسایت شخصی بابک بدریان

آزمون آیلتس

معرفی کلی قسمتهای امتحان آیلتس

همون طور که در پست قبلی گفتم آزمون آیلتس (IELTS) به نوع هست. جنرال (General) و آکادمیک (Academic). که من قصد دارم امتحان آکادمیک رو بدم و در این سایت هم درباره همین نوع آکادمیک صحبت می کنم.

این آزمون 4 بخش داره:

Listening: اولین مهارت امتحان هست که شامل 4 قسمت 10 سوالی هست یعنی مجموعا 40 سوال داره. این 4 قسمت هم به ترتیب آسان به سخت هستند. کسی که بخواد نمره قابل قبول بگیره باید از 2 قسمت اولش (یعنی 20 سوال اول) نهایتا یک غلط داشته باشه و 19 پاسخ صحیح بده. چون 20 سوال بعدی خییییلی مشکل تر میشه و اگر خوب باشید حداقل 6-7 غلط خواهید داشت.

Writing: رایتینگ شامل 2 قسمت هست. Task 1 و Task 2. که Task 1 سه نمره داره و وقتش هم 20 دقیقه است که به شما عکس از یک نمودار یا چارت یا جدول ریاضی میدن و ازتون می خوان که دربارش رایتینگ بنویسید  که باید 150 کلمه در این بخش بنویسید. اما Task 2 که مهمتره 6 نمره داره و وقتش هم 40 دقیقه ست. که همون رایتینگ معمول هست که یک موضوع یکی دو خطی بهتون میدن و شما باید دربارش 250 کلمه بنویسید.

Reading: از بین این 4 مهارت، مهارتی که بیشترین تکنیک رو نیاز داره و فوت و فن رو اگر بلد باشید خیلی درش موفق میشید همین ریدینگ هست. که 3 متن به شما میدن مجموعا 40 سوال و 60 دقیقه هم براش وقت دارید یعنی هر متن 20 دقیقه.

Speaking: اون سه مهارت قبل رو شما در یک روز و زمان امتحان میدید اما مهارت اسپیکینگ رو چند روز بعد (هر وقت بهتون نوبت بدن) امتحان می دید. زمانش 11 تا 14 دقیقه است. بخش اول سوالات شخصی درباره داوطلب هست از جمله نام و محل زندگی و شغل و غیره. بخش دوم هم یک عکس به شما نشون میدن (Cue Card) که باید دربارش صحبت کنید و بخش سوم هم باز مرتبط با آن عکس است و باید به صورت دیگری دربارش صحبت کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *