وبسایت شخصی بابک بدریان

نرم افزار زیرنویس

آموزش هماهنگی زیرنویس، اگر به مرور عقب جلو شود

وقتایی هست که وقتی فیلم رو با زیرنویس اجرا می کنیم، اول فیلم زیرنویس هماهنگ و خوبه اما با مرور زمان و رفته رفته، زیرنویس یا عقب/جلو میفته. و هر چی زمان بیشتری می گذری این اختلاف بیشتر میشه. واقعا این رو نمیشه با کامپیوتر kmplayer مدام به صورت دستی با دکمه های [ و ] تنظیمش کرد. حوصله سر بر میشه

برای این کار در اکثر موارد میشه خروجی سرعت زیرنویس رو تغییر بدیم. که باز از نرم افزار kmplayer  استفاده می کنیم. به این طریق:

فیلم و زیرنویس رو با هم در kmplayer  باز می کنیم. دکمه های ctrl و y رو با هم فشار میدیم که پنجره جدید باز میشه که در اونجا مقدار Output FPS رو باید بر اساس مقدار عقب جلویی زیرنویس تنظیم بدیم و دکمه Apply رو بزنیم.

نکته: می تونیم دکمه apply رو چند بار بزنیم به هر تعداد که نیازه و کار ما راه میفته. هر بار که بزنیم زیرنویس اون مقدار سرعتش تغییر می کنه.

نکته2: اگر زیرنویس به مرور نسبت به فیلم دیرتر نشان داده می شود باید مقدار رو کاهش بدیم. و اگر زیرنویس زودتر از فیلم نشون داده میشه باید مقدار رو افزایش بدیم.

وقتی دیدیم تنظیم شد، باید ذخیره اش کنیم که برای این کار: راست کلیک روی صفحه kmplayer، گزینه subtitles سپس گزینه Merge/Save as و سپس Rebuild & save subtitle as رو می زنیم و اینگونه هر تغییری بر زیرنویس ذخیره می شود.

تذکر مهم: این تغییرات و کلا هر تغییری که در زیرنویس با kmplayer ایجاد می کنیم، فقط میشه با کامپیوتر ازشون استفاده کرد. اگر این زیرنویس رو با تلویزیون خونه ببینید احتمالا نمیشه و متن ها رو خرچنگ قورباغه نشون میده. که برای حل این باید این تغییرات رو عوض kmplayer، از برنامه Subtitle Workshop استفاده کنید.

موفق باشید

منبع کمکی


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *