وبسایت شخصی بابک بدریان

سریال Silicon Valley

پیشنهاد سریال: Silicon Valley

سریال Silicon Valley جزء معدود سریالهایی است که خودم انتخابش کردم و کسی بهم توصیه اش نکرده. در این پست به نقد و بررسی سریال Silicon Valley می پردازم و شدیدا توصیه می کنم تماشاش کنید.

بی تردید عنوان این سریال (silicon valley) بود که در ابتدا من رو جذب کرد که هم نام با دره سیلیکون، قطب IT دنیا در کالیفرنیا است.

ژانر این سریال، تکنولوژی و کمدی هست. یک کمدی واقعا خلاقانه و خاص، و غیر تکراری و با کلاس. من واقعا این سریال رو دوست داشتم و یکی از خاص ترین سریال هایی هست که تا حالا دیدم. به خصوص برای افرادی که رشته کامپیوتر هستند یا به صنعت IT و تکنولوژی و غیره علاقه دارند این سریال خوراک خودشونه. یا بهتر بگم این سریال یک سریال کمدی-علمی هست.

این روزها در حال تماشای فصل 4 سریال Silicon valley هستم که بینهایت از این فصل لذت بردم و در ادامه این پست درباره این سریال توضیح میدم.

 

سریال Silicon Valley

 

اصلا Silicon Valley چیه؟

silicon valley (فارسی: دره سیلیکون) نام یک شهرک در ایالت کالیفرنیای آمریکا است. این شهرک مرکز و قطب IT جهان است. بزرگترین شرکتهای اینترنتی و تکنولوژی دنیا در این شهرک قرار دارند از جمله Apple و Google و Facebook و Intel و Visa و Twitter و بسیاری از کمپانی های دیگر که هر کدام آوازه جهانی دارند.

چرا اسم Silicon valley را انتخاب کردند؟

خب valley که به معنی دره یا شهرک میده که چیز خاصی نیست، ولی سیلیکون را چرا انتخاب کردند؟

سیلیکون نام یک عنصر نیمه هادی است که تمام IC ها و ترانزیستورها و لوازم الکترونیکی از آن ساخته می شوند. بنابراین در تمام کامپیوترها، موبایل ها، تبلت ها، و تلویزیون ها و هر لوازم الکترونیکی دیگری، اصلی ترین عنصر سازنده شان سیلیکون است. بنابراین عنصر سیلیکون نماد تکنولوژی قرن 21 است و نامش را بر روی این شهرک گذاشتند.

 

داستان این سریال چیست؟

موضوع سریال Silicon Valley دقیقا درباره همان شهرک Silicon Valley است. داستان چند جوان نخبه در زمینه برنامه نویسی و تولید App را روایت می کند که ایده بسیار بکری دارند و اپلیکیشن عالی ای طراحی کردند، و در سیلکون ولی به دنبال سرمایه گذار هستند که بتونن این ایده شون را اجرایی کنند و به قولی در جهان بترکونن. اونها خودشان اپلیکیشنی با نام Pied Piper پایه گذاری کردند. لازم به ذکره این اپلیکیشن یک برنامه فشرده سازی ویدئو و دیتا هستش (data compression).

این سریال به طور کامل و دقیق، شهرک silicon valley رو به ما نشون میده. با افرادی که در اونجا کار می کنند با جو و شرایط اونجا و …

به شخصه برای خودم تماشای این سریال خیلی ارزشمند بود، چون علاوه بر لذتی که از سریال بردم و خندیدم، با دره سیلیکون و جزئیاتش آشنا شدم و خیلی به اطلاعاتم اضافه شد.

 

سریال دره سیلیکون
بازیگران اصلی سریال و اعضای تیم Pied Piper

 

نکات مثبت این سریال چیست؟

1- به جرات از مهمترین ویژگی های این سریال، واقع گرایانه بودنش هست. این سریال دقیقا و دقیقا مطابق با خود شهرک silicon valley هست.

2- بازیگران سریال همگی عالی هستند. علاوه بر بازی عالی و جذاب شون، همگی کاملا در نقش شون فرو رفتند. همگی جوان های نابغه و نخبه در حوزه IT و تکنولوژی هستند که با اینکه استعداد فراوانی دارند، چون پول و سرمایه کافی ندارند با مشکلات زیادی مواجه میشن که بتونن ایده و طرح شان را عملی کنند. جوانهایی منزوی و خجالتی که هیچ کدام دوست دختر و رابطه ای ندارند و همه فکر و زندگی شان IT و تکنولوژی است.

3- محیط و فضاسازی سریال هم عالی و کاملا مطابق با خود silicon valley هست. یک شهر بسیار مدرن و جدید، که همگی در یک زمینه و صنعت کار می کنند و همگی رقیب یکدیگر هستند.

4- کمدی و طنز خیلی قوی ای هم داره. مثل اکثر سریال های دیگه با اتفاقات و حوادث شما رو نمی خندونه. بلکه طنزش هم کاملا مرتبط با IT و تکنولوژی هست که همین این سریال رو یک سریال خیلی خاص و متفاوت می کنه. کمدی این سریال اصلا کمدی تکراری یا چیپی نیست، بلکه کمدی سطح بالا و برای فشر تحصیل کرده است.

5- این سریال فقط کمدی و طنز نیست. بلکه آموزنده هم هست به خصوص درباره کارآفرینی و شروع کردن یک کسب و کار خیلی آموزه های خوبی ارائه می کنه. به خوبی نشون میده که اگر ایده خوبی دارید چقدر مسیر طولانی بلندی در پیش دارید و چقدر باید صبور باشید و مبارزه کنید. و نشون میده ابر ثروتمندانی که امروز به موفقیت جهانی رسیدند چه مشکلات و روزهای سختی را گذراندند.

 

کلام آخر

این سریال برای چند دسته افراد واقعا عالیه و حتما بهتون پیشنهاد می کنم.

1- علاقه مندان به تکنولوژی و کامپیوتر و اینترنت

2- کسانی که زیاد سریال دیدند و سریال ها برایشان تکراری شده و الان دنبال سریالی خاص و جدید هستند

3- افرادی که قصد دارند یک سریال خیلی خاص ببینند که با آن جلوی دوستان و اقوام شان کلاس بگذارند و بگویند که ما آدم خاصی هستیم 😀

به این افراد حتما این سریال رو پیشنهاد می کنم. لازم به ذکره اگر جزء این دسته نباشید و درک و علاقه ای به تکنولوژی یا کمدی اصیل نداشته باشید، ممکنه این سریال براتون جذاب نباشه و حوصله تون رو سر ببره.

تا این لحظه ، 5 فصل از این سریال پخش شده و فصل 6 هم در راه است. هر قسمت این سریال حدود 28 دقیقه هست.

فصل یک و دو این سریال خوب و جذاب شروع میشن اما فصل های 3 و 4 خیلی عالی تر میشه.

 

امیدوارم خوشتون بیاد و شما هم مثل من لذت ببرید…


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *