وبسایت شخصی بابک بدریان

برندگان اسکار 2016

واقعا اسکار شایسته سالار و منصفانه است

همه جا می شنویم به خصوص در جامعه توهم و توطئه محور خودمون، که اسکار و کلا هالیوود سیاسیه و اینا…

امسال من خیلی دقت کردم به بازی های نامزدها، و لیست برنده ها رو نخونده بودم. فیلمها رو اول دیدم و تقریبا 1-2 ماه بعد از اجرای مراسم اسکار من مراسم رو دیدم و فقط 2-3 تا از برنده ها رو اونم تصادفی متوجه شدم (بهترین فیلم و بازیگر اول مرد و بهترین کارگردان).

یک ماه اخیر رو کامل موفق شدم فیلمهای نامزد رو دیدم. واقعا تنها بازیگری که بازیش توجهم رو جلب کرد آلیسا ویکاندر در فیلم دختر دانمارکی بود. از ابتدای فیلم توجه رو جلب می کنه به خصوص حرکات صورتش. بازیش فوق العاده بود.

غیر از این در قسمت بهترین بازیگر نقش زن مکمل، بازی کیت وینسلت خیلی بد بود و انتخابش غیر منصفانه بود. رونی مارا هم در فیلم کارول بازیش ضعیف بود و اینم اگر برنده میشد غیرمنصفانه بود. اما ریچل مک آدامز برای spotlight نسبتا قابل قبول بود . نامزد دیگر هم که فیلمشو ندیدم. در کل آکادمی این جایزه بسیار صحیح و منصفانه انتخاب کرد.

================

نقش مکمل مرد.کریستین بیل در The Big Short نقشش افتضاح بود و اگر برنده میشد ناعادلانه بود. تام هاردی هم در Revenant کار خاصی نبود. مارک رافالو در Spotlight نسبتا خوب بود. استالونه هم فیلمشو ندیدم اما مشخص بود ضعیف بوده. اما با اختلاف زیاد نظرم مارک رایلنس در فیلم Bridge of Spies بود. بازیش فوق العاده بود و با بقیه نامزدها قابل قیاس نبود و نظرم قطعا روی این بازیگر بود و در نهایت هم برنده شد.

================

بهترین بازیگر زن نقش اول. کیت بلانچت بازیش خاص نبود. جنیفر لارنس در فیلم joy رو ندیدم. فیلم 45 سال هم ندیدم. انتخابم بین بازیگران فیلمهای بروکلین و Room بود که در نهایت هم بازیگر فیلم Room برنده شد.

================

بهترین بازیگر مرد نقش اول. مایکل فسبندر در فیلم استیو جابز واقعا خیلی معمولی بود و ضرفا چون فیلمش بیوگرافی بود نامزد شد. ادی ردمین برای فیلم دختر دانمارکی نقشش بسیار بد و ضعیف بود. فیلم دیگر هم ندیدم. انتخابم بین دیکاپریو و مت دیمون برای فیلم مریخی بود که در نهایت دیکاریو برنده شد.

==========================

 

واقعا این دوره اسکار کاملا منصفانه و بر اساس شایستگی حاضر بازیگرا بود و به هیچ وجه این وصله ها که مخصوص جشنواره فجر خودمونه، به اسکار نمی چسبه.

از همه مسئولین مراسم 88 ام تشکر می کنم …


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *