وبسایت شخصی بابک بدریان

نقد فیلم Batman Begins : با ترست روبه رو شو

خب یک فیلم کاملا و مطلقا تجاری. یه فیلم خوب معمولی. تجاری و خوش ساخت. کاملا مطابق فرمول و قابل پیش بینی.

از کریستوفر نولان تعجب می کنم فیلم عالی و محتوایی memento رو داشت الان با این شدت به این فیلمهای تجاری رو اورده. بگذریم …

فیلم Batman Begins رو بعد از چند سال لازم دیدم دوباره و با دقت تماشا کنم. فیلم بسیار عالی شروع میشه طوری که اوایل فیلم روی امتیاز 9 حساب می کردم. بسیار مقدمه چینی خوبی داشت و سرعت عالی ای داشت و پیامهای خوبی هم می داد.

تقریبا از دقیقه 40 فیلم افت پیدا کرد، کلیشه ای شد و سرعت به شدت کند شد. تا جایی که اواسط فیلم به شدت کسالت بار میشه و ناگهان متوجه میشیم که با یک فیلم کاملا کلیشه ای، فرمولی اما پر زرق و برق طرف هستیم.

البته این فیلم بی تردید برای کسانی که کمتر اهل تماشای فیلم هستند خیلی جذابه چون از کلیشه ها و فرمول ها خبر ندارند. اما برای افراد فیلم ببین بسیار تکراری و خسته کنندست.

اواخر فیلم عینا برام مثال کارتون یا جوک شده بود. هیچ استرسی در حین صحنه های اکشن خفن نداشتم چون مطمئن هیچ کسی نمی میره و طوریش نمیشه، آخر همه چیز عاقبت به خیر میشه.

اصلا بنای فیلم مسخرست. هیچ کس در این فیلم کشته نمیشه !!! همه بیهوش میشن !!! بتمن در خانه بودایی ها 20 نفر رو میزنه اما از کسی خونی نمیاد همه بیهوش میشن و روی زمین می افتن. برای همین از اواسط فیلم به بعد بیننده دیگه کاملا مطمئن میشه که اتفاق بدی نمی افته و آخر فیلم خوشه و بنابراین اصلا استرس و هیجانی نداریم !!!

اما بر عکسش مقایسه کنید با سریال های The Walking Dead و بازی تاج و تخت. ثانیه به ثانیه این سریال ها رو استرس و هیجان داریم. چون انقدر واقع گرایانه شخصیتهای اصلی رو کشتند که به هیچ چیز اعتماد نداریم. شخصیت سریال قدم میزنه با مضطربیم که مبادا اتفاقی براش بیفته. اتفاق تلخ توشون زیاد می افته و سریالشون با شهامته. واقعیه و دنیای واقعی رو نشون میده. نه مثل این فیلم بتمن برنامه کودک نشون بدن !!!

نیم ساعت مونده به انتهای فیلم همه اتفاقات رو پیش بینی کردم: بتمن در جنگش با لیام نسون اول کتک می خوره اما بعد شکستش میده، قطار به مقصد نمیرسه و بتمن موفق میشه شهر رو نجات بده، بتمن با دختره دوست میشن.

همه چیز کاملا قابل پیش بینی و فرمولی.

 

تنها نکات مثبت فیلم چند پیام اولیه فیلم بودند:

-انسان برای این سقوط می کنه که یاد بگیره چطور بلند بشه.

-با ترست رو به رو شو و بهش حمله کن. (نماد خودت بتمن رو خیلی جالب درست کردند، در حالی که از خفاش می ترسید شکل و نماد خود خفاش رو انتخاب کرد).

 

در کل به این فیلم امتیاز 6 میدم.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *