وبسایت شخصی بابک بدریان

سریال لیست سیاه

نقد سریال Blacklist

سریال Blacklist به طور کلی سریال بسیار جذاب و خوش ساختی هست که درباره عملیاتهای ضدتروریستی FBI در خاک آمریکا است. ژانر اکشن و معمایی که به خصوص در ایران طرفداران خیلی زیادی داره که انقدر به خود من تماشایش رو پیشنهاد کردند که در نهایت ترغیب شدم شروع کنم.

 

سریال لیست سیاه

 

به طور کلی نظر من: سریال ظاهر و ساخت بسیار جذاب و مهیجی داره، اما باطن و فیلنامه فیلم ضعیف هست.

لازم به ذکره من 7 قسمت فصل اول رو تماشا کردم که چون زیاد خوشم نیومد ادامش را کنسل و متوقف کردم.

نقاط قوت سریال

نقاط قوت این سریال: بازیگر اول این سریال یک دختر بسیار خوشگل و بانمک و خوش لباس و خوش اندام و مهمتر خیلی خوش آرایش (مامور ویژه کین) هست. تمام مدت فیلم هم آرایش بسیار ملیح زیبای خودش رو داره که به نظرم خیلی از طرفداران این سریال به خاطر همین دختر خانم طرفدار سریال هستند.

همچنین کارگردانی خوبی هم داره. صحنه های اکشن زیبا و مهیجی خلق کرده. بازی ها هم همگی بدون استثنا خوب و سطح بالا هستند.

نقاط ضعف سریال

اما نقاط ضعف این سریال کاملا نظر شخصی من هست و دلیل نمیشه بگیم چون من از این سریال خوشم نیومده پس شما هم خوشتون نمیاد. این سریال اصلا واقع گرایانه نیست و کاملا فانتزی و زاییده تخیل هست. که برخی از این موارد را مثال می زنم:

  • در هر قسمت روال این هست که یک تروریست عده ای انسان را در واشنگتن می کشد و سپس FBI او را به قتل می رسانند و مانع از کشتار بیشتر می شوند. آخه در یک شهر آمریکا هر هفته 30-40 نفر در حمله ای تروریستی کشته می شوند؟
  • هنرپیشه نقش دوم سریال، یک تروریست بسیار معروف و زرنگ (ردینگتون) است که ناگهان عاشق این دختر خانم پلیس میشه و تصمیم می گیره با پلیس همکاری کنه و همه تروریستهای بسیار بد را می فروشد هر قسمت یک تروریست. آخه مگه میشه چنین چیزی؟ بعد هم FBI با این فرد تروریست خطرناک دوست می شوند و او را آزاد می گذارند و این با میل خودش با پلیس همکاری می کند.
  • هر قسمت و بدون استثنا این ردینگتون با آن تروریست آن قسمت دیدار و ملاقات می کند!
  • پلیس ها همیشه بی عرضه هستند و کار را خراب می کنند، اما ردینگتون همیشه جلوتر و باهوش تر است و حرفهایش همیشه درست از آب در می آیند!

 

نقد و جمع بندی من

در کل در داستان سریال بسیار زیاد اغراق شده و سریال رو کاملا فانتزی کرده.

این سریال داستانش مشابه هست با سریال 24. هر دو راجب مامورین ویژه ای بودند که علیه تروریست هایی در کشور مبارزه می کنند.اما سریال 24 کاملا یک سریال اصیل و واقع گرایانه و واقعا فیلم بود. اما این Blacklist کاملا سریال رو فانتزی و تخیلی کرده. طبعا من با 24 خیلی بیشتر ارتباط برقرار کردم کاری که اصلا با بلک لیست نتوانستم.

سریال Blacklist قطعا برای عوام و اکثریت مخاطبین بسیار جذاب و دوست داشتنی هست، اما من شخصا به خاطر عیوبی که گفتم این سریال را بیش از 7 قسمت اولش نمی توانم تحمل کنم.

 

نظرم درباره این سریال پس از تماشای کامل فصل 1

وقتی فصل 1 رو کامل تماشا کردم نظرم تا حدی درباره این سریال تغییر کرد که در این پاراگراف ذکر می کنم. سریال تقریبا از قسمت 9 ام به بعد تا حد قابل توجهی اوج می گیره و بهتر میشه. خیلی جذاب تر میشه، بازی ها بهتر می شوند، داستان غیرقابل پیش بینی تر میشه. در مجموع این سریال برای افراد نوجوان و عوام مردم، جذاب و تماشایی هست ولی باز هم به شخصه این سریال رو نمی پسندم. هر چند که برای من هم سریال قابل تحمل و در برخی مواقع جذابی هم میشد ولی در کل به گروه خونی من نمی خوره. خط داستان سریال تا حد زیادی تخیلی و غیر قابل باوره و میشه براش عبارت “فیلم هندی” رو به کار برد. باز هم میگم هنوز سریال 24 رو ترجیح میدم که یک سریال اصیل و خیلی منطقی و باور پذیره، و در عوض سریال Blacklist یک سریال جذابه و در عین حال فانتزی و کمی بچه گانه ست.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

34 پاسخ به “نقد سریال Blacklist”

  1. مسعود نیم‌رخ
    مسعود

    به نظرم شما اصلا سریال رو نفهمیدی

    1. عماد نیم‌رخ
      عماد

      دقیقا با شما هم نظرم

    2. َA.R نیم‌رخ

      دقیقا هیچی حالیش نشده این داداش ما

  2. فاک یو نیم‌رخ
    فاک یو

    تو که تا اخر سریالو ندیدی گوه نخور

  3. فرهاد نیم‌رخ
    فرهاد

    داداش سریالو ببین بعد نظر بده نرین به ذوق بیننده ها

    1. مش پرویز نیم‌رخ
      مش پرویز

      داداش شما برو همون قارچ خور رو بازی کن
      بی شک یکی از بهترین و با کیفیت ترین سریال های جهان است.
      شما اگر معنی فیلم رو بفهمی کلمه اغراق و فانتزی و تخیلی به کار نمیبردی در این سریال چرا که اگر قرار بود حقیقت داشته باشه می نوشتند که : مستند لیست سیاه
      میگن فیلم لیست سیاه ….
      هر فیلمی دروغ خودشو داره اینم دروغ های خودشو
      اما اینکه چطور رو هم سوار کنی این مهمه که این عالیترین فیلم دنیاست.
      بای

      1. عماد نیم‌رخ
        عماد

        چرا رو کامنت این بنده خدا ریپلای کردی؟!

      2. ساحل نیم‌رخ
        ساحل

        دمت گرم مش پرویز. این سریال خیلی حرفه ای ساخته شده

  4. لاو یو نیم‌رخ
    لاو یو

    من سریالو تازه شروع کردم ردینگتون بزرگترین خلافکار بین المللی بوده پس در زرنگی و جلو بودن اون از پلیس اغراق نشده و چون باهمه سازمانهای خلاف در ارتباط بوده لذا ملاقات کردنشم غیرممکن نیست فقط اینکه در یک شهر هفته ای یه عملیات تروریستی باشه غیرممکنه ولی تروریستها همه در واشنگتون نیستند و فقط عملیاتشون به اونجا مرتبط میشه و هفته ای 30 40 نفرم کشته نمیشه! درضمن جذابیت اصلی سریال نامبهم بودن رابطه مامور کین با ردینگتونه و اون حس عاشقانه ردینگتون به کین سریالو خیلی جذاب و خاص کرده رابطه ای که در سریالهای امریکایی خیلی بندرت رخ میده و معمولا در سریالهای امریکایی خبری از عشق نیست و فقط رابطه جنسی است!

  5. محمد نیم‌رخ
    محمد

    با سلام و خسته نباشید
    این سریال بسیار جذابی است ولی بعضی از صحنه هاش به طور کامل به ایران
    وبه خصوص اسلام توهین می کنه پس باید مراقبش بود

  6. معصومه نیم‌رخ
    معصومه

    به نظرم شما تمام فیلمهایی که میخواهید ببینید بر اساس بازیکر زن انتخاب میکنید ریزه کاری های صورت ریموند ردینگتون در حین بازی عالیه.

  7. ریدی ابم قطعه نیم‌رخ
    ریدی ابم قطعه

    به نظر هرکسی که بهت گفت دیدی موافقم لایک انصافا وقتی فقط ۷ قسمت دیدی چرا نشستی راجب سریال کسشعر مینویسی

  8. 290 نیم‌رخ
    290

    من این سریال از 2013 میبینم ولی اینا که شما توش دیدی من ندیدم شما بهتره بری ارو و یا فلش ببیتی شما چه به نقد سریال جنایی به نظر من 24 بیشتر فانتزی بود تا بلک لیست اینجا چهار نفر دنبال یک پرونده هستند ولی تو 24 یک نفر تو 24 ساعت یک گروه تروریستی حذف میکنه خخخخخ

  9. هه نیم‌رخ
    هه

    برو اول فیلم رو با دقت ببین بعد بیا شعربنویس عامو، تو هفت قسمت انتظار داری چی بفهمی از فیلم اقای نقد گو

  10. Amir نیم‌رخ
    Amir

    7 قسمت دیدی؟ ??????
    دوما عاشق دختره (مامور کین) نميشه
    مامور کین دختر خودشه ?????
    برو فیلم و ببین بعد بیا شعر بنویس اینجا

    1. عماد نیم‌رخ
      عماد

      دهنت سرویس.. چرا داستان فیلم رو لو دادی؟! 😀

  11. لویال نیم‌رخ
    لویال

    بنظرم بگو غلط کردم وقتی فیلمو ندیدم نظر دادمو خودتو حلاص کن

  12. علی نیم‌رخ
    علی

    اکثر سریالهای جنایی، معمایی، هیجانی رو که بالای 7 امتیاز از آی دی ام گرفتن و دیدم. و به هیچ عنوان این سریالو به فیلم‌بینهای حرفه‌ای توصیه نمیکنم. ولی برای افراد غیرحرفه‌ای که زیاد به معادلات و منطق کاری ندارن مناسبه.
    برای اولین بار گول تبلیغات رو خوردم و سه فصل رو یکجا دانلود کردم و چون حیف حجمم میشد، نشستم سه فصل رو دیدم. واقعا افتضاحه.
    البته اگه سکانسهایی که الیزابت توش هست رو حذف کنین قابل تحمل میشه. این متعاقب بازی متوسط به بالایِ شخصیتِ ردینگتون. (البته اونهم به شرط اینکه دیالوگهای موعضه‌وارش رو رادیکال بگیرین)
    خلاصه‌ی سه فصل: اف بی آی کلا خنگه و ردینگتون ماورای اف‌بی‌آی و س‌آی‌ای و سایر سرویسهای امنیتیِ کل جهانه . زیرا ایشون در روسیه، انگلستان و … یه دوستی داره که همشون هم بهش بدهکارن اگه بتونین این معادلات رو هضم کنین ، سریال رو ببینیند.
    میمونه رابطه‌ی رد و لیز :
    در اول سریال به بیننده سیگنالهایی در خصوص رابطه‌ی عاشقانه داده میشه بعد رابطه‌ی پدر و دختر ولی نهایتاً پدر لیز خودش سر میرسه P: خوب حالا شما فهمیدین چی شد؟ من که نفهمیدم. بازم اگه با این معادلات کنار اومدین سریالو ببینید.
    یک نکته‌ی کاملا غیرحرفه‌ای هم:
    حامله شدن لیز هستش. که وقتی مگان بون هنرپیشه نقش “لیز” حامله شده، به‌جای اینکه با تمهیدات فیلم‌برداری آن را مخفی کنند، این حاملگی به داستان سریال اضافه شد. (خاک بر سرشون.) و در زمان زایمان واقعی مگان وی در نقش لیز کشته شده ولی با توجه به اینکه در تیتراژ سریال حذف نشده بود کاملا مشخص بود که وی در نقش لیز زنده خواهد شد، که چنین هم شد. باز اگه اعصابتون محکمه میتونین اینا رو هضم کنین ببینید سریالو
    من صفحه‌ها میتونستم بنویسم حتی برای یک قسمت ولی از حوصله‌ خارج میشد ( اگه تا حالا نشده باشه)

    1. زه ا نیم‌رخ
      زه ا

      لیز از کی باردار میشه؟

  13. امین نیم‌رخ
    امین

    آقای بابک کی گفته شما صلاحیت نقد سریال اونم این سبک سریال رو داری، از حرفایی که زدی مشخثه شما اطلاعات سینمایی و حرفه ای بسیار پایین و ضعیفی داری ، که اگه غیر از این بود جمله ی مسخره ای مثل ردیتگتون عاشق دختر خانم خوشگل پلیس میشه رو نمیگفتی،وقتی از دیدگاه بسیار سطح پایین شما محور فیلم فقط خوشلباس بودن و آرایش ملیح به قول خودت خانم خوشگل پلیس هست دیگه مشخصه شما چی باید نگاه کنی ، کسی که در کنار بازی و دیالوگ های بسیار پر مفهوم جمیز اسپیدر لباس خوشگل و آرایش بازیگر دیگه نظرشو جلب میکنه بهتره بده یه کم سطح فهم و ادراک و اطلاعاتش رو ارتقاء بده.

    1. بهرام نیم‌رخ
      بهرام

      کاملا با کامنت شما موافقم

  14. دانیال نیم‌رخ
    دانیال

    حاجی عاشقش نشده بچشه

  15. فريبا نیم‌رخ
    فريبا

    بنده خدا كى با ٧ قسمت از يه سريال اون و نقد ميكنه،ضايع، بازى جيمز تو نقش ردينگتون عاليه ، فيلم نامش يه ضعفايى داره اما من و واقعا مجذوب رابطه اليزابت و ردينگتون كرد،صحنه مرگ ليز و بازى ردينگتون عالى بود

  16. نسرین نیم‌رخ
    نسرین

    به نظر من از بهترین سریال هاست
    ردینگتون فوق العاده بازی می کنه
    داره نشون میده منشا کثافت یه کشور در صورتی بزرگ میشه و رشد می منه که مامورین اطلاعات کثیفی داشته باشه.
    زال بن حسن و ثمر نارامی نقش ایرانی مهاجر و بازی می کنن . حتی تو یه قسمتش به بمب گذاری طهران اشاره شده
    اون آقا که فیلم و نقد کرده احتمالا جنبه سرگرمی فیلم و دیده که چیزی نفهمیده.

  17. نسرین نیم‌رخ
    نسرین

    مردم انقد کوته فکرو ندیده نیستن که بخاطر لباس و آرایش خیلی معمولی مامور کین بخوان فیلمو ببینن.

  18. َA.R نیم‌رخ

    دادا از 22 قسمت فصل اول فقط 7 قسمت دیدی بعد اومدی میگی عاشق دختره میشه(خو دختره دختر خودشه که عاشقش شده)

  19. محمد نیم‌رخ
    محمد

    با عرض ادب
    متشکرم که عنوان کردید که این نظر شماست
    با اجازه من هم نظرم رو عرض میکنم
    همونطوری که گفتید سریال در ابتدا یک مقدار نا منظم و بدون خط مشی دنبال میشه که در ادامه بیننده متوجه میشه که فریب خورده و داستان بسیار پیچیده تر از تصورشه
    انتهای سیزن اول یکی از اوج های این سریاله که از لحاظ هیجان در صدر بهترین سریال ها قرار میگیره
    به شخصه عاشق بازی زیر پوستی بازیگر نقش ردینگتون هستم و ایشون رو شخصیت اول فیلم میدونم
    کارگردانی و داستان فیلم عالیه ولی فیلمنامه ضعیفی داره و خیلی مسائل احمقانه به هم مرتبط شده.
    درباره اغراق و تخیل گرایی هم باید عرض کنم که اگر به لیست برترین سریال های تاریخ نگاه بندازیم میبینیم که سریال گیم آف ترونز همیشه جزو سه تا از برترین سریال ها بوده و به همین دلیل این گفته شما رو درک نمیکنم.
    متشکرم که متن طولانی من رو خوندید

  20. Ali نیم‌رخ
    Ali

    ریدی با این تحلیلت

  21. معین نیم‌رخ
    معین

    منم سه فصل و یکی دو قسمت اول فصل چارو دیدم…ولی دیگه نمیشد تحملش کرد خیلی ضعیفه همش تکراریه خسته میشی از اینهمه تکرار فصل چهار که دیگه وحشتناکه!!!کسایی که میگن این سریال خوبه یا اولین سریالیه که میبینن یا تنها سریالیه که دیدن…
    اینایی که توهین میکنن رو نمیفهمم اینکه تو از این سریال خوشت میاد یکی دیگه خوشش نمیاد و اولشم توضیح میده که نظر شخصیه چرا باید باعث ناراحتیت بشه؟؟؟

  22. داریوش نیم‌رخ
    داریوش

    اقا کسی مجبورتان نکرده نگاش کنین. به قول دوستمان شما هما برین قاچ خور بازی کنین. اقای نویسنده این دختر خوشگل که شما میگی 14 سالش نیستا بنده خدا متاهله بچه هم داره. یه چیزه نیمیدانین الکی نظر ندین

  23. الی نیم‌رخ
    الی

    خب واقعا دنبال یک نقد حرف ای بودم اما با یک تحلیل آناتومیک از بازیگر زن فیلم مواجه شدم، البته نظر شما محترم هست ولی وقتی هم چنان نتوانستید میان بازیگر نقش اول و دوم به درستی تمیز بدید، تقریبا دیگه خوندن حتی نظر شخصی شما رو رها کردم. روی کامنتها تمرکز کردم که مراتب بهتر بود.

  24. kingsky نیم‌رخ
    kingsky

    دوست گرامی نقد شما محترمه ولی متاسفانه بسیار از روی جهل بوده
    این سریال اولین چیزی که به هر بیننده القا میکنه ، مهارت مذاکره کردن و استفاده از اطلاعات و اهرم های فشاری هست که ریموند ردینگتون به خوبی و در زمان های مناسب ازش بهره میبره و بهترین نتیجه رو میگیره
    در واقع در عمق این سریال میخاد بگه که دنیای امروزی روی دو محور اصلی یعنی مهارت مذاکره و دوم محور اطلاعات میچرخه ، نه روی اسلحه و تکنولوژی نظامی

  25. Said kh نیم‌رخ
    Said kh

    در کل سریال جذابی است
    بله میشه طبهکاران با پلیس FBI همکاری کنند،.
    این یک فیلم است، که هماهنگی در آن بسیار مهیج و زیرکانه است… نه مستند.
    فقط فصل اول تا قسمت 8 دیدم

  26. Behnoosh نیم‌رخ
    Behnoosh

    یه شکلی کوبیدی سریال رو من باور کردم خیلی سطح پایینم ک عاشق این سریال بودم و از اینکه دوبار این سریال رو تا فصل ۵دیدم شرمنده شدم پیش خودم!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *