وبسایت شخصی بابک بدریان

فوق لیسانس

انواع فوق لیسانس به زبان انگلیسی

علی رغم اینکه در زبان فارسی فقط کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس داریم، در زبان انگلیسی این مقطع چندین نوع داره که هر کدام کاربردهای مخصوص به خودشان را دارند. این پست حاصل تحقیق شخصی خودم هست.

به طور کلی دو نوع فوق لیسانس داریم که بر اساس رشته شون تقسیم و تفکیک می شوند:

1- Master of Arts (به اختصار: MA): به طور کلی به مدرک فوق لیسانس در رشته های انسانی گفته میشه. مانند زبان شناسی، تاریخ، مطالعات ارتباطی، روابط عمومی، علوم سیاسی و یا حوزه های علوم اجتماعی.

2- Master of Science (به اختصار: MS یا MSc یا ScM): عموما به فوق لیسانس در زمینه های علوم، مهندسی، داروسازی گفته می شود، به عبارت دیگر موضوعاتی که جنبه های علمی و ریاضی متمرکز هستند. ضمن اینکه اخذ کردن این مدرک معمولا مستلزم ارائه یک پایان نامه (Thesis) می باشد.

نکته: نوع دوم یعنی Master of Science دو زیرمجموعه هم داره که مخصوص رشته های مهندسی هستند و در زیر معرفی شدند:

2.1- Master of Applied Science (به اختصار: MASc یا MAppS): این مدرک بیشتر در کشورهای مشترک المنافع ارائه می شود مانند کانادا، استرالیا و نیوزیلند. این مدرک برای رشته های مهندسی هست که بیشتر هدف آکادمیکی دارند. این مدرک عموما شامل چند درس واحدی و یک پایان نامه هستند که قسمت اصلی این مدرک همان پایان نامه است.

2.2- Master of Engineering (به اختصار: MEng): این مدرک هم برای رشته های مهندسی است و تفاوتش نسبت به مدرک قبلی این است که این مدرک از چند درس واحدی و یک پروژه تشکیل می شود (پایان نامه ندارد) که آن درس های واحدی قسمت اصلی این مدرک را تشکیل می دهند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *