وبسایت شخصی بابک بدریان

دسترسی وردپرس

چگونه فونت قالب وردپرس Sahifa را تغییر بدهیم؟

قالب Sahifa وردپرس به جرات یکی از کامل ترین قالب های وردپرس هست و بیشتر استفاده رو هم بین کاربران ایرانی داره. از جمله خودم برای همین سایت.

خوبی این قالب اینه که کاملا هم به فارسی ترجمه شده و استفاده از آن نیاز به دردسر خاصی نداره و اکثر تنظیمات این قالب از منوی ساده خودش قابل انجام هستند.

اما برای تغییر فونت (رنگ و نوع فونت و اندازه فونت) در قالب Sahifa به این صورت عمل می کنیم:

به قسمت مدیریت وردپرس میریم، ستون سمت راست گزینه صحیفه را می زنیم و داخلش گزینه “تنظیمات پوسته” که صفحه جدیدی باز میشه. در صفحه جدید گزینه تایپوگرافی را می زنیم که در این قسمت همه فونتها را می توانیم تغییر دهید.

برای تغییر فونت متون در صفحه نخست سایت باید اولین کادر اول رو ویرایش کنیم یعنی “تایپوگرافی عمومی”.

اگر بخواهیم فونت صفحات پستها رو تغییر بدیم باید “محتوای نوشته” را تغییر بدیم.

برای تغییر رنگ لینکها در متن پستها باید از همان قسمت “قالب بندی” ، از قسمت کادر “قالب بندی نوشته” استفاده کنیم و رنگ و حالت لینکها رو به دلخواه خودمون تغییر بدیم.

اما از تنظیمات فوق فقط میشه رنگ و اندازه و نوع فونت رو تغییر داد. برای مثال justify کردن متون رو نمیشه از این قسمتها انجام داد. برای انجام تغییرات پیشرفته تر باید از قسمت CSS سفارشی استفاده کنیم. که از همون صفحه تنظیمات صحیفه باید تب “قالب بندی” رو بزنیم که پایین این صفحه یک کادر نوشته “سی اس اس عمومی”. که همه تغییرات رو می تونیم به راحتی از اینجا انجام بدیم.

برای Justify کردن کلیه متون باید کد زیر رو در کادر ذکر شده فقط کپی پیست کنیم:

.entry {text-align: justify;}

 

 

منبع1

منبع2


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *