وبسایت شخصی بابک بدریان

نرم افزار PDF

چگونه به یک فایل PDF شماره صفحه اضافه کنیم؟

امروز یک فایل PDF داشتم که خواستم پرینتش کنم ولی متاسفانه این فایل شماره صفحه نداشت. فلذا موقع پرینت هم بدون شماره صفحه پرینت میشد و صفحاتش قاطی می شدند و باید با دردسر زیاد به ترتیب شون می کردم.

اگر این فایل، یک فایل Word بود به راحتی و با چند کلیک میشد بهش شماره صفحه اضافه کرد ولی متاسفانه فایل PDF محدودیتهای زیادی داره و انجام تغییرات در آن دشوار هست.

پس از تحقیقات بسیار متوجه شدم که این کار با نرم افزارهای ساده PDF مقدور نیست. برای مثال برنامه Adobe Reader که محبوب ترین برنامه PDF هست این قابلیت رو نداشت.

اما برای انجام این کار یعنی اضافه کردن شماره صفحه به یک فایل PDF باید از نرم افزار Adobe Acrobat DC که Adobe Reader Pro هم نامیده می شود استفاده کنیم. که این هم یک برنامه خواندن PDF هست ولی بسیار پیشرفته تر که امکانات و ابزار زیادی داره.

اما برای انجام این کار طبق آموزش زیر عمل می کنیم:

1- برنامه Adobe Acrobat DC را باز می کنیم.

2- فایل PDF مورد نظرمان را به برنامه وارد می کنیم.

3- به ترتیب این گزینه ها را می زنیم: Edit PDF و سپس Header & Footer و سپس گزینه Add را می زنیم.

4- پنجره جدیدی باز می شود که می توانیم در آن هر هدر و فوتری را که می خواهیم (همانند برنامه Word) از جمله شماره صفحات رو اضافه کنیم.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *