وبسایت شخصی بابک بدریان

نقد فیلم: مشت زن (The Fighter)

بلاخره بعد از یکی دو سال تونستم این فیلم که خیلی هم سر و صدا داشتو ببینم.

در یک کلام فیلم خیلی احمقانه و بسیار غیر منطقی بود و بدتر از اینها فیلمی بسیار بسیار بسیار کلیشه ای و تکراری بود.

مثل صدها فیلم بوکسی که دیدیم. یه بوکسوری کارش خوب نیست، بعد با یه اتفاقی انگیزه پیدا می کنه. یه مربی که بازنشسته بوکس هست پیدا می کنه، چند روز تمرین می کنه و وارد مسابقات میشه و توی مسابقات هم دونه دونه رقبا رو می زنه و میرسه به فینال، توی فینال هم اول بازی رو کتک می خوره و در آستانه شکست میره اما دقایق آخر جون می گیره و طرفش رو لت و پار می کنه و در نهایت هم قهرمان میشه!

کسی به من بگه ما تا چند سال دیگه و تا دهه چند باید این کلیشه مسخره و تکراری رو تحمل کنیم؟

این همه کارگردان و منتقد یه ذره منطق ندارن بگن آقا دوران این فیلما به سر اومده؟

دقیقا چند ماه پیش فیلم Warriors رو دیدم که عین هم بودن. اصلا امروز به این نتیجه رسیدم که از فیلمهای بوکسی من خوشم نمیاد. این همه فیلم بوکسی ساخته شده و من دیدم همه شون فرقی با فیلم رینگ خونین از ژان کلود ون دام نداشتن.

تنها فیلمی با موضوع بوکس که خوب بود و دیدم قطعا عزیز میلیون دلاری بوده. که این فیلم هم شاهکار و معجزه ای بوده و بوکس به هیچ وجه موضوع اصلی فیلم نبوده و موضوع حاشیه ایش بوده بیشتر.

فیلم مشت زن داستانی خیلی خیلی غیر منطقی داشت. منم از فیلمهای غیر منطقی به شدت متنفرم. مثلا یه خانواده 7 تا دختر داره! آخه این چه منطقیه مسخره ها

یا مادر توی این فیلم یکی از نقاط ضعف فیلم بود ، یه زن کم عقل که همه کاره هم هست مگه میشه؟

انقدر توی کار بچه های بالغش دخالت می کرد و مدیر و همه کاره 2 تا پسرش بود. غیر منطقی بودن ازش سرازیر بود.

من به فیلم مشت زن امتیاز 4 رو دادم. نقد این فیلم به کنار

امروز فهمیدم این جایزه اسکار، فیلمهایی که راجب زندگینامه شخصیتها هستند رو خیلی خیلی بزرگشون می کنه. این فیلم مشت زن زندگینامه یه بوکسور ایرلندی بود. چند سال پیش هم فیلم milk رو با بازی شان پن دیدم که اینم اسکار گرفته بود اما فیلمی خیلی معمولی و متوسطی بود.

حرف من خطاب به جایزه اسکار: اسکار جان همه چیزت خوبه و من ازت دفاع می کنم اما این چه فلسفه مسخره ایه که انقدر فیلمای زندگی نامه ای رو بزرگ می کنی؟

در کل فیلم خیلی بدی بود و حال منم بد کرد. الان تصمیم گرفتم دیگه فیلمهای بوکسی نبینم


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “نقد فیلم: مشت زن (The Fighter)”

  1. مرتضی نیم‌رخ
    مرتضی

    چیزی از فیلم سر در نمیاری لطفا حرف نزن دوما کسشر ترین حرفت اینجا بود که گفتی غیر منطقی بود اخهه کسخل داستان این فیلم بر اساس واقعیته کجا غیر منطقیه سوما این فیلم بیشتر بخاطر جنبه درامش موفق بوده نه ورزشکاریش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *