وبسایت شخصی بابک بدریان

اسلام و یهود

مقایسه تعداد برندگان جایزه نوبل مسلمانان و یهودیان

یک موضوع بسیار حیرت آور که برای خود من خیلی عجیب بود مقایسه تعداد برندگان جایزه نوبل مسلمانان و یهودیان هست. که اینجا به طور دقیق که حاصل تحقیق خودم هست قرار میدم.

جمعیت جهان در حال حاضر اندکی بیش از 7 میلیارد نفر هست. که 1.6 میلیارد (یعنی 22%) نفر اون مسلمان هستند ، و 14 میلیون (0.2%) هم یهودی . یعنی جمعیت مسلمانان بیش از 100 برابر یهودی ها هست.

 

اسلام و یهود

اما حالا می رسیم به تعداد جوایز نوبل برنده شده پیروان این دو دین الهی. جایزه نوبل از سال 1901 هر سال برگزار میشه و به افرادی که بزرگترین دست آوردهای علمی و اجتماعی سال را داشتند ارائه می شود در شش رشته: شیمی، فیزیک، داروسازی، اقتصاد، ادبیات و صلح. اما مقایسه این دو دین در سهم شون از جوایز نوبل.

تا به امروز 13 نفر مسلمان جایزه نوبل را برنده شدند. منبع

در حالیکه 194 یهودی این جایزه را تا به امروز کسب کردند. منبع1 منبع2

این تازه در حالی هست که اکثر برندگان یهودی در رشته های مهم شیمی و فیزیک و اقتصاد بودند، اما برندگان مسلمان بیشتر افراد سیاسی و برنده جایزه صلح نوبل بودند (یعنی برنده جوایز علمی نوبل نبودند). از 13 نفر برنده مسلمان، 8 نفرشون شخصیتهای سیاسی و برنده جایزه صلح بودند و فقط 5 نفرشون جوایر علمی نوبل رو بردند. از جمله این 8 نفر خانم شیرین عبادی هم وطن مون و مدافع حقوق بشر می باشد.

اما باز با همین احتساب شخصیتهای برنده جایزه صلح، به این نتیجه می رسیم:

یهودیان 15 برابر مسلمانها تا امروز جایزه نوبل را برنده شدند. در حالیکه جمعیت شان هم یک صدم مسلمانها می باشد!


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “مقایسه تعداد برندگان جایزه نوبل مسلمانان و یهودیان”

  1. حنا نیم‌رخ
    حنا

    یهودیا نفوذ بیشتری دارن.یهود جنگ ندیده مثل مسلمونا آوارگی نکشیده یهود نوبل مال خودشه باسیاست خودش اداره میشه. یهود همیشه باسیاستش همه دنیارو ناآرام کرده خودش درهمه جا نفوذ کرده.یهود با تفرقه جنگ کشتار مسلمانان هیچوقت اجازه نمیده اونا ب علم برسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *