وبسایت شخصی بابک بدریان

بازیکنان تیم ملی آلمان

بررسی دلایل باخت آلمان به فرانسه

در تمام عمرم بازی ای ندیدم که تیمی انقدر سر بوده باشه اما در پایان شکست بخوره. بی تردید همه کسانی که بازی آلمان و فرانسه در نیمه نهایی یورو 2016 را دیدند معتقد هستند که آلمان با اختلاف بسیار از فرانسه سر بود اما در پایان 2 -0 شکست خوردند. آمارها هم حاکی از همین هستند مالکیت توپ 65% در برابر 35% به نفع آلمان، موقعیت گل 17 به 15 به نفع آلمان.

با این وجود دلایل مهم شکست را بررسی می کنیم:

اولا آلمان در این بازی 4 بازیکن اصلی خودش را نسبت به بازی های قبل خودش در اختیار نداشت. سامی خدیرا و ماریو گومز که در بازی با ایتالیا مصدوم شدند و کل جام را از دست دادند و متس هوملس هم به دلیل 2 کارته بودن بازی با فرانسه را از دست داد. منبع . هر سه از بازیکنان بسیار کلیدی این جام

ضمن اینکه باز متاسفانه بواتینگ بهترین مدافع آلمان در این جام هم در دقیقه 60 بازی مصدوم شد و تعویضی اجباری برای آلمان رقم خورد، که همین کمبود بواتینگ در دفاع باعث خوردن گل دوم آلمان شد.

دلیل دیگر شکست آلمان: توماس مولر. آلمان به شدت از یک مهاجم حتی متوسط هم رنج می برد. مولر به عنوان مهاجم نوک تیم بسیار ضعیف و بی اعتماد به نفس و بدون خونسردی ظاهر شد و توپها را به بدترین شکل خراب می کرد. در عوض بهترین بازیکن تیم تونی کروس بود و به همراهش دراکسلر و مسوت اوزیل.

و اما مهمترین دلیل بدشانسی بود. فرانسه واقعا با خوش اقبالی گلزنی کرد. گل اول که یک هند مسخره از شواین اشتایگر منجر به پنالتی شد. گل دوم هم ضعف در خط دفاع آلمان بود وگرنه فرانسوی ها و گریزمان کار خاصی انجام ندادند. آلمانها در یک سوم پایانی بازی به توپ بسته بودند . یک تیرک داشتند و چندین و چند شوت خطرناک که با اختلاف خیلی اندک از دروازه عبور کردند که یکی از آنها گل میشد سرنوشت بازی و جام تغییر می کرد.

=========================

اما در پایان اصلا الان حس ناراحتی و حسرت ندارم چون بی تردید با سری بالا و با افتخار باختیم. در عین شایستگی فراوان. مهم نتیجه نیست و مهم عملکرد هست. آلمان در این بازی بسیار بهتر از بازی با ایتالیا بود و به شخصه انتظار این سطح بازی رو از آلمان نداشتم.

در کل پیامم به فرانسه و امثال آنها این است که این بار را با شانس و اقبال بردید، آخرش که چه؟ در نهایت پیروزی کلی از آن قوی تر و شایسته تر است.

خسته نباشید کلیه کادر تیم ملی آلمان …

 


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

2 پاسخ به “بررسی دلایل باخت آلمان به فرانسه”

  1. اصغر نیم‌رخ
    اصغر

    واقعاً خسته نباشید تیم ملی آلمان الحق و والنصاف بهترین تیم حال حاضر دنیا می باشد. همه می دونند که آلمان لیاقت برد را داشت ولی فوتبال هزار یک نامردی که داور ایتالیایی از جمله آنهاست.

    1. Babak نیم‌رخ
      Babak

      ممنونم ازت دوست خوبم. بله به داور اشاره نکردم بارها خطاهای شدید رو می دیدم روی بازیکنهای آلمان نمی گرفت به نظر منم نباید داور ایتالیایی می ذاشتند
      با این حال خوشحالیم که با شایستگی بازی کردیم و کاملا سر بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *