وبسایت شخصی بابک بدریان

مسابقات تور دو فرانس

چه تفاوتی بین توردو فرانس و اربعین حسینی

این روزها مسابقات تور دو فرانس (Tour de France) که بزرگترین مسابقات دوچرخه سواری در جهان است در حال برگزاریست. دوچرخه سواران کل اروپا و جهان به فرانسه می آیند و کل کشور فرانسه را مسابقه می دهند و دوچرخه سواری می کنند و مردم هم با شور و هیجان به خیابانها می آیند و آنها را تماشا می کنند.

ناخودآگاه یادم به مراسم اربعین حسینی افتاد که مسلمانان و شیعیان از کشورهای مختلف به طرف عراق و کربلا پیاده روی می کنند و ساکنین عراق هم از آنها استقبال و پذیرایی می کنند.

که به طور کلی این دو رویداد سالانه قابل مقایسه و تفکر هستند. هر دو شرکت کنندگان شان از کشورهای مختلف به یک کشور میزبان می آیند و مردم کشور میزبان از آنها استقبال و تماشایشان می کنند. اما این کجا و آن کجا …

 

اربعین حسینی در عراق
استقبال مردم عراق از زائرین اربعین

 

مسابقات تور دو فرانس
استقبال مردم فرانسه از دوچرخه سواران توردو فرانس

 

مراسم توردو فرانس ، ورزش و نشاط و هیجان و شادی را بین مردم ترویج می کند. مردم برای شاده و خنده می آیند و تماشا می کنند. مردم به دل طبیعت و جنگل و کنار رودخانه می آیند و برای دوچرخه سواران دست و کف می زنند.

اما آن سوی جهان در روز اربعین حسینی، گریه و سیاه پوشی و توی سر خود زدن و گل مالیدن به سر را ترویج می کنند. مردم برای عزاداری و شیون کشیدن می آیند تماشا. همچنین مردم اینکه با پای برهنه راهی بیابان و کویر شوند را افتخار و ارزش می دانند.

پدر و مادر فرانسوی فرزاندانشان را به تماشای مسابقات می برند که ورزش و تندرستی و هیجان را ببینند اما پدر و مادر مسلمان فرزندش را به تماشای دسته های عزاداری می برد که خون و شیون و گریه را ببیند.

خب نتیجه این دو جامعه معلومه که چه از آب در می آید. حادثه شهر نیس فرانسه (همین 2 روز قبل) نماد تفاوت این دو جامعه است. مردم فرانسه مشغول جشن و آتش بازی به مناسبت روز ملی فرانسه هستند، و یک مسلمان ساکن فرانسه می آید و با کامیون مردم را زیر می کند و حداقل 80 نفر را می کشد. فرد قاتل مسلمان در این حرکت حسادت و عقده های دهها ساله خودش را نشان میده که چرا بچه های فرانسوی جشن و شدی داشتند و از زندگی و کودکی خودشان لذت بردند، اما من مسلمان محروم هیچ وقت اینها نداشتم.

در کشور غربی اروپایی به فرزند خودشان عشق ورزیدن و شادی را آموختند اما در کشور مسلمان به فرزندشان تنفر از دیگران و عزا داری را آموختند. فرد مسلمان به خودش بمب می بندند و دیگران را می کشد، اما فرد اروپایی پزشک برای کمک به انسانها به مناطق محروم آفریقایی سفر می کند.

 

و چه غافلند کسانی که نمی دانند اربعین حسینی و توردو فرانس سرنوشت امروز ملتها را رقم زده اند …


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *