وبسایت شخصی بابک بدریان

جمشید مشایخی و علی نصیریان

مقایسه وضعیت 2 پیرمرد: جمشید مشایخی و علی نصیریان

این روزها هنرمند کشورمون آقای جمشید مشایخی وضعیت جسمی خوبی ندارند و در بیمارستان به سر می برند، و متاسفانه عده ای از رسانه های بی اخلاق کشورمون خبرهای فوت ایشون رو اعلام کردند که خب تکذیب شدند. آخرین صحبت آقای مشایخی درباره وضعیت سلامتی شون در این لینک وجود دارد.

ولی به هر حال دیگه باید قبول کنیم که فوت آقای مشایخی نزدیکه، اگر امروز نشه فردا میشه.

چند وقتی هست که در اطراف خودم مریضی و فوت و کهنسالی زیاد شده، که مهمترینش مادربزرگ خودم هست که دچار آلزایمر شده. فلذا در این مدت، خیلی به مسئله پیری و مرگ و مریضی فکر می کنم.

در همین دقایق تصمیم گرفتم که تحقیقی راجب پیری و سن مرگ و میر بکنم.

راجب آقای مشایخی تحقیق کردم که دیدم ایشون متولد سال 1313 هستند.

فوری در ذهنم مقایسه کردم با آقای علی نصریان. هنرمند ارزنده کشورمون که اخیرا هم در سریال شهرزاد، یک بازی بسیار عالی و اصلی کردند که نشون میده ایشون هنوز در اوج قرار داره و حالا حالا افول نخواهند کرد. همچنین من در اخبار و خبرگزاری ها تا به حال راجب مریضی و بیمارستان آقای نصریان نشنیدم و ایشون تا حالا به طور جدی پاشون به بیمارستان باز نشده که خدا رو شکر.

 

جمشید مشایخی و علی نصیریان

 

وقتی وضعیت آقای مشایخی رو با نصریان مقایسه کردم ، فورا حدس زدم که آقای مشایخی حتما خیلی پیرتر از نصیریان هستند که الان دچار انقدر بیماری و بیمارستان شدند.

در اینترنت تحقیق کردم، ولی با نهایت تعجب متوجه شدم که این دو هنرمند دقیقا هم سن هستند و هر دو متولد سال 1313 هستند !!!!!

یک درصد هم فکرش رو نمی کردم که 2 نفر هم سن، انقدر وضعیت سلامتی شون فرق داشته باشه.

یک نفر (جمشید مشایخی) سالهاست خودش را بازنشست کرده و کاری نمی کنه و متاسفانه مدام در بیمارستان است.

یک نفر هم (علی نصیریان) هنوز در بهترین فیلمها بازی می کنه و بهترین کارها رو هم ارائه می ده و اصلا هم پاش به بیماری و بیمارستان باز نشده.

نتیجه گیری من

من موافق این حرف نیستم که عمر و سلامتی دست خداست و یا شانسیه. به نظر من سبک زندگی تعیین می کنه که هر انسان در سالهای پیری اش چقدر سالم یا مریض باشه. به نظر من حتما آقای نصیریان سبک زندگیش از آقای مشایخی سالم تر بوده که امروز وضعیت این دو عزیز انقدر متفاوت هست.

نتیجه دوم اینکه، پیری و سن و سال الزاما با خودش مریضی و آلزایمر و ذلت نمیاره. بلکه بستگی به سبک زندگی افراد در طول جوانی و میان سالی شون داره که تا چه سنی بتونن سالم و شاداب زندگی کنند.

 

با آرزوی سلامتی برای همه هنرمندان پیشکسوت کشورمون به خصوص سینماگران


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *