وبسایت شخصی بابک بدریان

سوپراستارهای جدید هالیوود: جنیفر لارنس

خب یکی از ستاره های نوظهور این سالهای هالیوود بی شک کسی نیست جز جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) که یکی از بازیگران خیلی مورد علاقه خودم هم هست.

جنیفر لارنس اصلا زیبایی خاصی نداره، و قیافش خیلی متوسط و حتی پسرونه هست. اصلا عشوه های زنانه و دخترونه نداره و کاملا خودشه. خودش رو نمی گیره و سعی نمی کنه تغییر بده. بازیگریه که 100% با هنر و زحمتش معروف شده و به این جایی که هست رسیده. نه به خاطر زیباییش، نه به خاطر روابط و پارتی و نه به خاطر شانس. دقیقا انسانی هست که با تلاش خودش موفق شده و مزد زحماتش رو می گیره.

 

تاریخچه شناخت من از جنیفر

راستش قبل از اینکه هنوز فیلمی از جنیفر لارنس ببینم، ازش خوشم نمیومد. چون توی خبرها شنیدم بودم که در یکی از مراسم های اسکار خودشو در سکو انداخته بوده که گویا عمدی و برای جلب توجه بوده. که خب منم حس کردم انسان تازه به دوران رسیده و خودنمایی هستش.

خب اولین فیلمی که از دیدم فیلم American Hustle بود. فیلم خیلی عالی و جذابی بود. با اینکه نقش جنیفر در این فیلم خیلی حاشیه ای و کم بود و حتی اون زمان نمی شناختمش و اسمش رو نمی دونستم، اما همونجا از بازیش خوشم اومد.

اما اولین فیلم نقش اولی که ازش دیدم فیلم The Hunger Games بود که توی همین بلاگم هم راجبش نوشته بودم قبلا. داستان این فیلم خیلی معمولی و تکراری بود ولی من عاشق این فیلم شدم. مهمترین و شاید تنها دلیلش هم بازی قوی و خیلی واقعی جنیفر لارنس بود. توی این فیلم بی نظیر بازی می کرد و کاملا بیننده باهاش همزماد پنداری می کرد. زمانی که برای عشقش (پیتو) فریاد می زد با تمام وجودم عشق و نیازش رو حس می کردم.

فیلم بعدی که ازش دیدم هم دنباله های Hunger Games بود که مقداری برام تکراری شدن و امتیاز کم بهشون دادم، اما به هر حال جنیفر باز هم عالی بود و چیزی از ارزشهای اون کم نمیشه.

اما فیلمی که دیگه نقطه عطفی به حساب میاد فیلم Joy بودش که راجب اون هم در بلاگم قبلا نوشته بودم. بی نظیر و شاهکار بود این فیلم و بهش امتیاز 9 دادم. به معنای واقعی جنیفر در این فیلم یک تنه بار فیلم رو به دوش می کشید. با اینکه معمولا از فیلمهای بیوگرافی خوشم نمیاد اما این فیلم استثنا بود. از این فیلم بود که به استعداد جنیفر پی بردم و شدم یکی از طرفداران متعصبش.

اما آخرین فیلمی که ازش و همین دیروز دیدم فیلم Mother! ساخته دارن آرنوفسکی بود. طبق انتظار، فیلم عالی و شگفت انگیز بود. بازی جنیفر لارنس هم بی هیچ بحثی فوق العاده بود. توی این فیلم دیگه من تمام و کمال طرفدار جنیفر شدم و یکی از بازیگران مورد علاقم شد.

 

جنیفر لارنس فیلم Joy
جنیفر لارنس در فیلم Joy

 

جمع بندی

بی تردید جنیفر لارنس امروز نه تنها جزء یکی از موفق ترین بازیگران نسل جدید هالیوود هستش، بلکه حتی جزء بهترین بازیگران تمام هالیوود هستش. به نظر من که خیلی بازیگران زن دیگه مثل آنجلینا جولی، کیت وینسلت و … جلو زده و سر تره.

خیلی از بازیگران معروف زن، به خاطر زیبایی ظاهری و عشوه و زنانگی شون معروف شدند. اما جنیفر لارنس اصلا این طور نیست و کاملا و 100% به خاطر هنر بازیگریش به اینجا رسیده مثل Emma Stone.

جنیفر اصلا عشوه های زنانه مثل خیلی بازیگرهای دیگر نداره، و حتی حرکاتش و صداش خیلی هم پسرانه هستن. یعنی جنیفر اصلا سعی نکرده و نمی کنه که از جنسیتش سو استفاده کنه و رقابت ناسالم مثل خیلی از بازیگران زن دنیا کنه. اون قدر انسان و بازیگر شرافتمندی هست که فقط با هنر بازیگری و تلاشش رقابت می کنه که الحق هم کاملا موفق و پیروز بوده. بسیار انسان متواضعی هم هست.

بی تردید جنیفر لارنس می تونه الگوی خیلی خوبی برای همه دخترها و خانم ها باشه. که با تلاش فردی شون سعی می کنن موفق بشن. نه با سو استفاده از امتیازات جنسی شون.

عاشق جنیفر لارنس هستم، و افتخار می کنم که جزء سوپراستارهای نوظهور هالیوود و جهان هستش. و مرحبا می گم به هالیوود که چنین سیستم شایسته سالاری داره که این بازیگران با استعداد در اون کشف میشن.

با آرزوی موفقت بیشتر برای جنیفر لارنس دوست داشتنی.


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *