وبسایت شخصی بابک بدریان

شرکت Texas Instruments

معرفی شرکت Texas Instruments

شرکت   Texas Instruments Inc (به اختصار TI) یکی از بزرگترین و معروف ترین شرکتهای سازنده محصولات و قطعات الکترونیکی است که در دنیای مهندسی الکترونیک بسیار مشهور است و بزرگترین کمپانی در الکترونیک آنالوگ است.

این کمپانی یک شرکت تکنولوژی آمریکایی است که نیمه هادی و مدارهای مجتمع (IC) مختلف را طراحی و تولید می کند که آنها را به طراحان و تولیدکنندگان الکترونیکی در سرتاسر جهان می فروشد.

بسیاری از اختراعات الکترونیکی جهان در این شرکت انجام شده اند، از جمله اختراع اولین ترانزیستور سیلیکونی، اختراع آی سی (IC)، اختراع اولین رادیویی تزانزیستوری، و اختراع اولین ماشین حساب در جهان.

 

ساختمان شرکت Texas Instruments

 

 

مدیریت مرکزی این شرکت در شهر دالاس در ایالت تگزاس می باشد. بر اساس حجم فروش، شرکت Texas Instruments جزء 10 کمپانی نیمه هادی اول جهان است. تمرکز Texas Instruments بر توسعه چیپ های آنالوگ و embedded processors است که بیش از 85% درآمدشان را تشکیل می دهند.

شرکت TI همچنین تکنولوژی پردازش نور دیجیتال (DLP) و محصولات تکنولوژی آموزشی از جمله ماشین حساب ها، میکرونترلرها و پردازنده های چند هسته ای تولید می کند. تا امروز، TI بیش از 43 هزار ثبت اختراع در سرتاسر جهان داشته است.

 

اختراعات شرکت Texas Instruments

شرکت Texas Instruments در سال 1951 پایه گذاری شد. این شرکت اولین ترانزیستور سیلیکونی تجاری را در سال 1954 تولید کرد، و اولین رادیوی ترانزیستوری را در 1954 طراحی و تولید کرد.

Jack Kilby موفق شد مدار مجمتع (IC) را در سال 1958 درحالیکه در آزمایشگاههای مرکزی TI کار می کرد اختراع کند.

TI همچنین اولین ماشین حساب دستی (که با دست حمل می شوند) را در 1967 اختراع کرد، و اولین میکروکنترلر یک چیپی (MCU) را در 1970 معرفی کرد، که همه عناصر پردازش را در یک تکه سلیکون ترکیب کرد.

 

شرکت Texas Instruments

 

توسعه و پیشرفت Texas Instruments

در سال 1987، Texas Instruments قطعه پردازش نور دیجیتال (چیپ DLP) را اختراع کرد، قطعه ای که به عنوان اساس فناوری DLP و سینمای DLP این کمپانی به شمار می رود.

در سال 1990، ماشین حساب محبوب TI-81 را روانه بازار کردند که آنها را در صنعت ماشین حساب گرافیکی پیشتاز کرد. در سال 1997، قسمت تجارت دفاعی اش به Raytheon فروخته شد که به TI اجازه داد تمرکزش بر روش های دیجیتالی را تقویت نماید.

 

ماشین حساب TI-81
ماشین حساب TI-81 که اولین ماشین حساب گرافیکی در جهان بود توسط شرکت Texas Instruments ساخته شد.

 

شرکت Texas Instruments پس از آنکه شرکت National Semiconductor را در سال 2011 خرید، مجموعه ای نزدیک به 45 هزار محصول آنالوگ و ابزار طراحی را ترکیب کرد، که آن شرکت را به بزرگترین سازنده قطعات تکنولوژی آنالوگ تبدیل کرد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *