وبسایت شخصی بابک بدریان

کارگردان دنیس ویلنوو

معرفی یک کارگردان مورد علاقم: Denis Villeneuve

چند سال قبل راجع به یکی از کارگردان های مورد علاقم یعنی جیسون ریتمن در سایتم نوشتم. به غیر از ایشون، مایکل مان هم یکی از کارگردانان به شدت مورد علاقم هست که هنوز فرصت نکردم دربارش بنویسم.

اما چند روز اخیر خیلی تصادفی با کارگردانی آشنا شدم که فیلم های بی نظیری ساخته و بی تردید از امروز یکی از کارگردانان مورد علاقم خواهد بود. آقای Denis Villeneuve .

 

کارگردان دنیس ویلنوو

 

چند روز پیش فیلم Arrival رو دیدم فیلم بسیار خوبی بود و امتیاز 8 بهش دادم. درسته فیلم تخیلی بود اما اصلا تمرکزش روی تخیل نبود، بلکه روی درام بود و همین ژانر درامش منو جذب کرد (مثل فیلم The Mist). فیلم Arrival با اینکه موضوع خیلی خیلی ساده و تکراری و کلیشه ای داشت اما بسیار جذاب در اومده بود و مخاطب به طور کامل با فیلم درگیر میشد. که این نشون از کارگردانی نابغه داره.

درباره این کارگردان سرچ کردم و در کمال تعجب دیدم WOW !!!

بهترین درامهایی که در این چند سال اخیر دیدم ساخته ایشون بوده!

 

یکی از بهترین فیلم های درامی که در تمام عمرم دیدم فیلم Prisoners بود. که بسیار هم موقع تماشاش اشک ریختم. و به این فیلم امتیاز 9 دادم.

 

فیلم دیگر این کارگردان که دیدم فیلم Sicario بود. که باز این فیلم هم داستان خیلی معمولی و تکراری داشت، با بازیگرهای متوسط. اما درامی بسیار قوی و گیرا! جالبه به این فیلم هم امتیاز 9 داده بودم و به طور کامل منو منقلب کرده بود.

پس چه کارگردان بی نظیر و چه اقبالی داشتم من که این کارگردان رو شناختم. قبل از اینکه بشناسمش 3 تا فیلم ازش دیده بودم هر سه 3 درام هایی عالی. به دو تاش 9 داده بودم و یکیش 8 . حتی از امتیازهایم به فیلمهای جیسون ریتمن هم بیشتر بوده.

حتما در آینده سعی می کنم بقیه فیلمهای این کارگردان خبره رو هم تماشا کنم.

ضمن اینکه به شما مخاطبان هم اگر فیلم های درام قوی دوست دارید حتما پیشنهاد می کنم این 3 فیلم رو که از این کارگردان ذکر کردم رو تماشا کنید. ترجیحا هم به این ترتیب: Prisoners و Sicario و Arrival.

 


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “معرفی یک کارگردان مورد علاقم: Denis Villeneuve”

  1. JONES FASTER نیم‌رخ
    JONES FASTER

    طوری گفتی با یک کارگردان آشنا شدی که انگار در سونا یا کافه تریا با او ملاقات کردی یا با اتومبیلش تصادف کردی یا در مهمانی دوستانت به تو معرفی شده است. بهتر است متنت را اصلاح کنی و بنویسی با کارها و آثار یک کارگردان آشنا شدی. اینکه چقدر پسندیدی و امتیاز چند دادی خودت میدانی ایرادی به آن وارد نیست. امری شخصی است. از درام لذت میبری؟ حال در هر ژانری باشد. کلیشه بد نیست اما نگفتی چه چیز در کار این کارگردان جذاب بود سناریو که کلیشه است. شخصیت پردازی در کلیشه کار سختی نیست. هنر پیشه ها هم که گفتی متوسط است. کارگردان چه کار برجسته ای در اثرش داشته که کار قشنگ شده است. یا ابتکاری بخرج داده است. آیا از نحوه روایت خاصی مثل تارانتینو استفاده کرده است. یا ؟ اگر جلوه ویژه یا موسیقی خوبی دارد که هنر کارگردان نیست. فیلمبرداری تکنیکی خاص استفاده کرده است.؟ پلانهای طولانی بدون کات داشته؟ تدوین خاص و جالب بوده است؟ دوست من بیشتر نوشته شما شبیه یک آنونس برای تبلیغ فیلم است. که کار بدی نیست برای جذب مخاطب اما فنی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *