وبسایت شخصی بابک بدریان

تیم فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه

عربستان تیم فوتبالش باخت، ایران ملتش باخت

دیشب تیم ملی فوتبال ایران با پرتغال با نتیجه 1-1 پایان یافت و ایران خیلی آبرومندانه از جام جهانی حذف شد. با 4 امتیاز، این دوره بهترین عملکرد ایران در تمام ادوار جام های جهانی بود. پس از بازی هم انبوه مردم به خیابانها ریختند و مشغول به جشن و رقص و پایکوبی شدند.

همزمان تیم ملی عربستان نتایج خیلی فاجعه باری کسب کرد. باخت 5-0 مقابل روسیه و 1-0 برابر اروگوئه. که باعث شد خیلی از مردم ایران، تیم عربستان را مسخره کنند و به آنها بخندند.

اما به راستی کدام یک بازنده اصلی جام جهانی 2018 است؟

 

بی تردید نتایج تیم ملی ایران بهتر از عربستان بود هر چند هر دو حذف شدیم.

اما ملتهای این دو کشور چطور؟ کدام یک برنده و کدام یک بازنده بود؟ فوتبال که صرفا یک تفریح گذراست و به محض اتمام جام جهانی فراموش خواهد شد. زندگی 80 میلیون نفر یک ملت در کجای رتبه بندی ها قرار داد؟

 

واقعیت این است که در جام جهانی 2018، بازنده ترین ملت، ایرانی ها بودند.

در طول 2 هفته اخیر که جام جهانی شروع شده، اقتصاد و واحد پول ایران به شدت سقوط آزاد کرد و مردم ایران به یکی از فقیرترین مردم جهان تبدیل شدند.

فاجعه آمیز ترین اتفاق این بود که واحد پول ایران، کم ارزشترین واحد پول دنیا شد!!! (منبع)

یعنی واحد پول ایران حتی از واحد پول کشورهایی چون ویتنام، سیلئون، میانمار، پاراگوئه و … کمتر شد. در جهان هیچ واحد پولی کم ارزش تر از ریال ایران در حال حاضر وجود ندارد.

 

اما در عربستان وضع کاملا به شکل دیگریست. به خاطر روابط خوب شان با غرب، اقتصادشان در حال شکوفایی ست. مهمتر اینکه، از نظر اجتماعی بسیار رو به پیشرفت هستند. در همین سال گذشته، بسیاری از قوانین متحجرانه اسلامی شان را باطل کردند از جمله زنان عربستانی می توانند دیگر اجازه گواهینامه و رانندگی داشته باشند.

 

حرف آخر

در واقع در طول این چند هفته جام جهانی، مردم عربستان، پیروز کشورهای خاور میانه بودند و مردم ایران بازنده ترین مردم جهان شدند.

اما نهایت افسوس و تاسف اینجاست ملت کوته فکر ایرانی، بعد از پایان هر مسابقه به بیرون می ریزند و به شادی و رقص مشغول می شوند. غافل از اینکه در خلال همین جام جهانی تبدیل به فقیرترین و محروم ترین کشورهای جهان شدند…

برای خودم متاسفم که در چنین کشوری به دنیا آمدم. نه به خاطر اینکه کشوری فقیر و محروم اقتصادی دارم، به خاطر اینکه در میان مردمی بی تفاوت و کوته فکر زندگی می کنم.

 

 


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *